Thursday, November 19, 2015

Metoda Emila Krebsa vs wiek

Jest wiele powodów, które powstrzymują nas przed rozpoczęciem nauki zanim nie zacząłem uczyć się metodą Krebsa… Jednym z nich jest wiek. Przez długi czas sam myślałem, że jestem za stary na naukę języków. W końcu owszem, w szkole miałem zajęcia np. z angielskiego, ale nie mogę powiedzieć, żebym ten język potrafił.


Dopóki nie spróbowałem się uczyć (będąc dorosłym) byłem przekonany, że to dzieci mają większy potencjał do nauki. W końcu to one chłoną naukę jak gąbka. Tak naprawdę chodzi jednak o środowisko i sposób kształcenia. Badania dokonane w Uniwersytecie Haifa w Izraelu dowodzą, że dorośli w odpowiednich warunkach mogą uczyć się znacznie efektywniej niż dzieci.

Problemy w nauce dorosłych są spowodowane koncentracją na nudnych ćwiczeniach gramatycznych. Dzieci natomiast bawią się językiem. Śpiewają piosenki z nowymi słowami, ciągle mówią i zadają pytania czepiąc z tego radość. Dorośli z odpowiednią motywacją, entuzjazmem oraz odrobiną zachęty mogą osiągnąć zdumiewające rezultaty. Nawet rozpoczynając naukę w zaawansowanym wieku.

METODA EMILA KREBSA JEST IDEALNA DO NAUKI DLA DOROSŁYCH

Zaczynając naukę języka, nie będąc już dzieckiem, musisz zmienić swój sposób myślenia. Przede wszystkim pamiętaj, nie uczysz się dla stopni, ale dla praktycznych umiejętności. Nawet jeśli popełnisz błąd, to nie ma większego znaczenia, o ile jesteś zrozumiany. W końcu w ten sposób się uczymy. Potraktuj naukę języka, jako swoje hobby, zabawę. Możesz uczysz się odsłuchując lekcji w drodze do pracy, czy przygotowując obiad.
Najważniejsze jest, żebyś miał regularnie kontakt z językiem.
Sposób nauki opracowany przez Emila Krebsa pozwala wykształcić schematy odpowiedzi na pytania w języku obcym. Na przykład usłyszysz “ What is your name?” i w Twojej głowie automatycznie pojawi się odpowiedź: “My name is…”. Wszystko dzieje się w bardzo naturalny sposób. Bez nudnych ćwiczeń.
Nawet jeśli na początku się mylisz, to z czasem Twój mózg utrwali prawidłową odpowiedź. Pamiętaj nauka ma być zabawą, a nie nudnym wkuwaniem reguł.


1 comment:

  1. Ostatnio moja babcia zaczęła uczyć się metodą Emila Krebsa :D Normalnie po angielsku do mnie zaczęła gadać. więc chyba rzeczywiście coś w tym jest , ze uczyć się można w każdym wieku ;)

    ReplyDelete